tytuł


Recenzje młodzieżowe - bo młodzież też lubi czytać!

poniedziałek, 27 sierpnia 2012

„Strażniczka” - Lee Carroll - recenzja



Strażniczka - Lee CarrollLee Carroll pseudonim literacki małżeństwa: Carol Goodman i Lee Slonimsy’ego. „Strażniczka” jest drugim tomem zapoczątkowanej przez „Królestwo czarnego łabędzia” trylogii fantasy.

Już od samego początku wiele oczekiwałam po tej książce. Czytałam pierwszy tom i miałam nadzieję, że kolejny będzie tak samo dobry - jeśli nie lepszy. Przez pewien czas nawet byłam przekonana o słuszności swoich nadziei - niestety, czekało mnie lekkie rozczarowanie.

Zacznijmy może od początku. Ładna okładka, tajemnicza, zdecydowanie skłania do wzięcia książki z półki. Jest to według mnie duży plus, bo bardzo cenię sobie ładne wydania. A o czym jest książka?

Fabuła nie jest zbyt skomplikowana. Garet, będąca ostatnią Strażniczką, mająca na celu chronić świat przed demonami, wyrusza w poszukiwania ukochanego -wampira. Podróżuje, spotyka magiczne stworzenia i stara się odnaleźć swojego czterystulatka… A on tymczasem pragnie stać się śmiertelny, jak ona. Poszukiwania i poszukiwania - to motyw przewodni tej książki. Może, gdyby autorzy zdecydowali się zakończyć historię na tym tomie, miałoby to większy sens -zakończenie wydaje się być przedłużaniem na siłę.

Ogólnie książkę oceniam dość neutralnie - wydaje mi się, że jej ocena zależy od czytelnika. Na pewno nie jest ona porywającą lekturą dla siedemnastolatki, jednak sądzę, że trzynastolatka mogłaby znaleźć przyjemność w jej przeczytaniu.
Pomimo braku skomplikowania książkę całkiem miło się czyta - jest napisana prostym, zrozumiałym językiem.

Uważam też, że fanki romansów z wampirami będą bardzo zadowolone - może nie jest to wielbiony przez nie „Zmierzch” jednak wciąż mamy tu przystojnego wampira:)

Rei, lat 17


Za książkę dziękuję Wydawnictwu Prószyński i S-ka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz